Select language and currency at the bottom of the page.

Villkor

Köp- och leveransvillkor

Leveranstid
Normal leveranstid är 5-8 arbetsdagar inom Europa, leveranstiden kan bli något längre till USA. Besrällningsvaror från ISARA är leveranstiden ca 10-14 arbetsdagar. (Det kan också förekomma längre leveranstider när en produkt behövs sys upp). Vårt mål att dina varor ska gå iväg senast dagen efter. För att kunna ha så brett utbud som möjligt skickas varorna direkt ifrån tillverkaren Lenny Lamb eller Little Frog i Polen, Liinalapsi i Finland, ISARA från Sverige (eget lager), Caracor i Sverige och Nederländerna (Yaro) till dig. Paket skickas med DHL eller UPS med LennyLamb,  DPD (PostNord) med Little Frog och Yaro, PostNord med ISARA och Coracor eller GLS från Liinalapsi.

Priser
Samtliga priser anges inklusive moms. Du ser alltid total summa inklusive frakt i kassan (fraktfritt över 1.700kr inom Sverige) innan Du godkänner Din beställning. Moms ingår i priset med 25%.

Obs! Vid köp utanför EU, exempelvis Norge kan tullavgift tillkomma. Detta är inget jag tar ut, utan det är tullen i respektive land.

Betalningsalternativ
- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

- Direktbetalning i internetbank via Paypal

Kostnad 0 kr

Du betalar på samma sätt som när du betalar en räkning. 

Leveranssätt
Dina varor skickas direkt från LennyLamb i Polen med DHL eller UPS. Little Frog och Yaro skickar med DPD eller UPS. ISARA och Coracor med PostNord. Liinalapsi skickar med GLS(Schenker).

Frakt
Pris 69kr, fraktfritt över 1.700kr inom Sverige. Skulle man vilja få något skickat utanför Sverige, inom EU + Norge tar vi en frakt på 109kr och frakten till USA ligger på 30,50 dollar.

Uthyrning
Hyra kostar 199kr + frakt 69 kr. Returen ingår i priset och retursedeln bilägges i paketet tillsammans med bärselen som man hyr.
Kunden ansvarar för bärselen så fort kunden har hämtat ut paketet hos sitt ombud tills att bärselen har kommit till oss i retur. Kunden behöver inte maskintvätta bärselen. Man använder den med försiktighet så att inte onödiga fläckar kan uppkomma.
Man hyr per vecka. Skulle man inte skicka produkten i retur i tid, kan man bli debiterad för en ny uthyrningsvecka. (Ex. hämtar man ut paketet en torsdag, lämnar man det i retur till sitt ombud senast nästkommande torsdag). Så meddela oss i god tid ifall det skulle bli förhinder att lämna paketet till ombudet i tid.
Uthyrning går endast om du är bosatt i Sverige.

VIKTIGT! Skulle man inte skicka bärselen i retur alls, kommer vi debitera kunden för vad en ny bärsele kostar. Alla stölder polisanmäls också.

Ångerrätt/Retur/Byte
Distansavtalslagen innebär att man har 14 dagars öppet köp. Varan ska skickas tillbaka oanvänd senast 14 dagar från att man har fått retursedeln och förpackning och instruktioner ska vara i nyskick. Varan får inte vara trasig eller smutsig utan måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i. Det går alltså bra att prova försiktigt. Du får tillbaka summan för varan inkl moms men betalar själv returfrakten, som är 69kr inom Sverige*, som dras av vid återbetalning. Tänk på att kunden ansvarar för varan tills den kommit fram till Baby Kanga.

OBS! Vid specialbeställningar (när en produkt sys upp efter kundens önskan) godkännes inga returer. Endast om det skulle vara något fel med produkten. Inte i heller köp av utförsäljningsprodukter samt produkter som förbokas.

*(Ska en produkt skickas i retur utanför Sverige, kontakta oss så kollar vi upp billigaste returkostnaden).

Var vänlig att kontakta oss innan retur! Så hjälper vi er med retursedel.

Returer till Baby Kanga skickas till:

Baby Kanga Carrier
Att: Charlotte Helgesson
Norreskogsvägen 15
247 51 Dalby

Här kan du läsa mer om Distansavtalslagen.

Garanti
1. För att klagomålet ska godkännas måste ett originalkvitto bifogas.
2. Det finns 12 månaders garanti för de defekta varorna (ej enligt beskrivningen) som beställs från vår butik.
3. Returavgifter betalas av kunden.
4. För att returnera defekta varor måste kunden fylla i ett felaktigt returformulär som kan erhållas genom att kontakta oss (Babykanga), så hjälper vi dig.
5. Klagomål kommer att undersökas och fynd skickas tillbaka inom 14 dagar från mottagandet av kundformuläret.
6. Endast latenta defekter accepteras.
7. Returer accepteras inte om fel orsakas av något av följande:
a. liten avvikelse i storlek, tygfärg, små och spridda nubs.
b. slitage.
c. mekaniska fel eller fel orsakade av felaktig och/eller olämplig vård.
8. Genom att göra en beställning hos Babykanga accepterar kunden Babykangas villkor.

Skador på paket och paket som inte har hämtats ut
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
För ej uthämtade paket debiterar vi fraktkostnad + en administrationskostnad på 100 kr.

Personuppgifter
Personuppgifter lagras i vårt kundregister när du registrerar dig som kund hos oss. Ingen obehörig har tillgång till detta register och uppgifterna lämnas inte ut till andra företag med undantag för våra samarbetspartners LennyLamb (som får adressuppgifter och mobilnummer) och de som hanterar betalning, fakturering och transport. Kundregistret förs i enlighet med GDPR, nedan kan du läsa mer om vår hantering av personuppgifter.

Vi sparar inte personnummer i vårt kundregister, det används endast vid fakturabetalning/konto för att vår samarbetspartner Klarna ska kunna göra en kreditkontroll när du handlar mot faktura.

Integritetspolicy
Denna policy beskriver hur vi hanterar dina personuppgifter när du handlar hos oss, enligt gällande personuppgiftslagstiftning, GDPR, så att du kan känna dig trygg i att handlar hos oss.

Lagring av personuppgifter

Vid köp:

Vi lagrar de uppgifter som behövs för att genomföra ett köp: namn, adress, mobilnummer och e-postadress, beroende på betalsätt så lagras också kortuppgift eller personnummer. Vi använder oss av olika samarbetspartner för betalning i webbutiken. Klarna hanterar kortköp, faktura, delbetalning och direkt banköverföring och Paypal direkt banköverföring.

Klarna lagrar namn, adress, mobilnummer, e-postadress och eventuellt personnummer beroende på vilken betalningsmetod du använder. Personnummer lagras när du väljer faktura eller delbetalning. Uppgifter sparas enligt bokföringslagen.

Paypal För- och Efternamn, Personnummer, Adressuppgifter, E-postadress och Telefonnummer, Information om betalningen: Kortuppgifter, Bank, Bankkontonummer och köpets detaljer.

Nyhetsbrev Anmäler du dig till att ta emot vårt nyhetsbrev, då används din mailadress enbart för detta syfte, du kan enkelt avregistrera dig från vårt nyhetsbrev när du så vill.

Google Analytics samlar data om hur besökare på vår webbplats navigerar. Informationen härifrån används till att förbättra vår webbplats innehåll.

 

Läs mer om lagen GDPR, hos Datainspektionen.